Långfärdspaddling, dag 101

Dirhami-Puise, 56 km
Jag var trött i morse. Så jäkla trött. Att jag sov så lite igår kom helt enkelt ikapp idag. Så jag och Bounty tog lite sovmorgon. Till klockan 8. Packade sedan samman allt. Det tog sin lilla tid IOM att jag ville testa att flytta på Bountys korg. Sätta den bakom mig istället. Vi kunde sen paddla iväg i härligt nästan vindstilla väder.
Vi paddlade först längs en lång sandstrand. Det är vackert att paddla här. Känns nära på helt oexploaterat. Husen längs kusten här har så långt varit få. Under dagen ändrade sig landskapet och dom kilometerlånga stränderna ersattes av vass. Hög tät vass som gjorde det omöjligt att landstiga.
Vi har paddlat en del på rätt så öppet vatten. Inget verkar bekomma Bounty. När vi paddlade förbi Matsalviken så började det att blåsa lite. Motvind som byggde upp vågor som fick kajaken att gunga och vatten stänkte. När det slog som mest och vattnet stänkte och ibland sköljde över kajaken valde Bounty att sitta istället för att ligga. Men det var hennes enda reaktion på det.
Vinden mojnade efter ett par timmar och vi gick en härlig kvällspaddling efter det. Men dagen blev mycket längre mot vad jag tänkt. Det pga att jag inte kunde hitta någon tältplats pga all vass och senare fågelområden. Men i Puise finns en hamn som vi kunde gå iland och tälta i.