Havspaddlarnas blå band, dag 60

Hastaskärsgrundet-Ristikari, 32 km
Vaknade i morse till ännu en dag med hård vind. Vinden var betydligt mycket hårdare mot vad prognosen utlovade. Så ställde in mig på att vara fast ytterligare en dag. Jag startade med att prova att springa igen. Kändes lite bättre än sist, men har en lång väg kvar när det kommer till löpning..
Medan Rune, Irene och Lars åkte iland för att fixa med lite saker så fick jag glädjen att vara med lilla valpen.
Dagen gick men så plötsligt mojnar vinden! Så lite efter 17 sätter jag mig i kajaken för att paddla vidare. Kände mig lite som en kunglighet när jag vinkades av från hamnen. För en ö! Här har jag haft det bra!
Det var lite gammal sjö kvar när jag startade. Lite gropigt, men inga större konstigheter. Tog sikte mot fyren Storö innan jag paddlade upp till Hällskäret. Det var så skönt att vara igång och paddla igen. Min kropp har verkligen saknat det!
Jag gick på södra sidan av Fälesön. Där lyckades jag paddla nån kilometer fel.. men sånt sker och är ingen större mening att bli irriterad över.
Över till Lilla Trutskär var rätt så gropig och det höll sen i sig upp till Trollön. Därefter fick jag en stilla sjö resten av dagen. Började att leta tältplats men fann ingen lämplig. Så fick paddla på tills jag gjorde det.
I en vacker solnedgång paddlade jag till Ristikari där jag hittade en lämplig tältplats i en skogsdunge. Kändes bra att komma tillbaka till tältet efter några nätter inomhus.