Långfärdspaddling, dag 102

Puise-Saareküla, 55 km
Vaknade med halsont idag. Att vistas i städer är livsfarligt!
Som det blåste lite grann i morse valde jag att ta sikte mot Rooglaiu istället för att gå direkt mot Kesselaid. Men att det går vågor verkar inte bekomma Bounty! Hon är verkligen superduktig!
Efter att vi nådde udden paddlade vi över till Kaeelaid och när vi nådde dit hade jag sån tur att vinden vred på sig. Så från att ha haft vinden rätt i sidan fick vi den nu i ryggen istället! Lyx 🙂
Jag tog sikte på färjeläget på den stora ön Muhu. I direkt anslutning till den finns en gästhamn. Paddlade dit och gick iland för lunch. Det här var en riktigt fin gästhamn! Jag möttes av hamnvärden som berättade om alla möjligheter jag hade till både mat och affärer. Men min budget tillåter inte restaurangbesök så vi satte oss intill kajaken och åt medhavd matsäck istället.
Efter en härlig lunchpaus paddlade jag ner till Muhus södra udde och fortsatte över till Saaremaa. Där möttes vi av betande kossor på udden vi kom till. Väldigt vackert! Paddlade på längs Saaremaa tills vi nådde en lämplig tältplats vilket inte enbart var enkelt pga alla stränder som bebos av fåglar. Men den som söker skall finna och vi fick en riktigt fin tältplats!