Cykel mot svarta havet dag 50

Nufringen-Erlaheim, 48 km
Väderprognosen till trots så regnade det nära på hela natten. Men det var inte det enda ljudet som vi hörde. Nej, det var ett himla bökande och stökande samt grymtande utanför tältet. Vi hade alltså vildsvin utanför tältet. Försökte skrämma bort dom några gånger men dom envisades med att hela tiden komma tillbaka. Så efter att jag tog ner mitt tält i morse fanns där en fyrkant med gräs. Resten av området upplöjt.
Vi cyklade på ner till Herrenberg. Där fick jag stanna för första gången idag för att rätta till kajaken. Fram tills idag har den legat helt stilla på kärran. Idag har jag fått lägga den till rätta flera gånger. Det låter som en enkel match jag vet, det är inte heller särskilt svårt. Bara väldigt tungt. 6 gånger totalt fick jag göra det under dagen.. men i just Herrenberg hade jag sådan tur att en kvinna gick förbi medan jag stökade på och erbjöd sin hjälp! Jag har fått hjälp vid två andra tillfällen idag med. Men då med påputtning upp för backar. Båda gångerna var det personer som passerade i bil som stannade och hoppade ut för att hjälpa till!
Vädret har varit rätt så trist idag med regn och motvind. Stundtals mycket av dom båda. Men mellan varven och solen tittat fram för någon minut. Men i Bondorf tilltog regnandet rejält. Bestämde mig därför för att gå in på en mataffär även fast jag inte behövde något speciellt (annat än något för att få upp peppen lite med). När jag kommer ut har en liten folksamling bildats kring hundkajakcykelcirkusen. Fick många frågor om vad jag håller på med. Pratade en god stund med dessa människor och hela tiden tillkom fler. Det hela slutade med att några av dom gav mig några sedlar till resekassan och att jag blev bjuden på fika! Efter det var peppen på topp och ja kunde fortsätta genom regnrusket.
Jag fick även tänka om helt och hållet över vägval när jag nåddes av en backe med 18 procentig lutning. Där kunde jag inte göra annat än att vända för att ta en annan väg, det gjorde att jag istället passerade medeltidsstaden Haigerloch. Väldigt vackert. Och backigt!
Hade lite svårt att hitta en bra tältplats så fick cykla på genom mörkret och ösregnet ett bra tag… Hittade till slut en dold plats lite innan korsningen mellan vägarna K7121 och K7123. Både jag och hundarna somnade inte långt efter att tältet var på plats.