Cykel mot svarta havet dag 35

Uezel-Grossburgwedel, 80 km
Jag sov som om jag blivit knockad i natt. Det är en skön känsla när kroppen är trött av ansträngning. Men trots åtta timmar sömn kändes kroppen ändå tung och trött även i morse. Det är som tur är något som brukar gå över när man väl börjar röra på sig igen. Jag lagade frukost och packade samman mina saker och var redo att ge mig iväg vid kl. 8. Då kom Bernd och Margot för att vinka av samt ta emot nycklarna till klubbhuset. Dom hade även med sig vägkartor över hela Tyskland så att jag lättare ska kunna planera min färdväg. Jag fick även tips på ett helt gäng andra kajakklubbar som jag ska kunna övernatta vid!
Idag har cykelsträckningen varit lite tråkigare än tidigare. Men också hundra gånger mer lättrampat mot igår. Har bara haft 4 km grusväg idag och resten längs asfalterade cykelvägar. Tyvärr har dessa gått helt parallellt med väg 191 vilket gjorde att jag fick cykla genom ett mer eller mindre konstant brus från trafiken. Då gäller det att se sig omkring och glädje sig åt det vackra som man faktiskt får se. Ex vackra höstlöv som färgas gyllene av solen eller extra vackra eller speciella byggnader längs vägen.
Jag fick ett supertrevligt spontanmöte med en man utanför mataffären i Eschede. Han har bjöd med mig till sin arbetsplats i stadshuset. Där fick jag äta lunch tillsammans med hans kollegor och sen träffa borgmästaren som ville önska mig lycka till på fortsatt färd. Jag blev även intervjuad till deras hemsida. Och fick med mig små souvenirer. Jag fick även erbjudandet att övernatta hos en av dom som arbetade där, men då det var så tidigt på dagen tackade jag nej till det generösa erbjudandet.
Glad med påfylld energi cyklade vi ner till Celle. Tyvärr tog jag inga fotografier på något av alla fina gamla hus. Att komma till en större stad med hundkajakcykelcirkusen kräver 100 procentig uppmärksamhet. Det är stolpar, människor, trottoarkanter och rödljus att hålla reda på. Det kändes därför väldigt skönt när jag väl tagit mig igenom staden och hamnade på landsbygden igen!
Cyklade på till campingen Springhorstsee. Här tältar vi i natt. 12 euro. Lite väl dyrt kan jag tycka.